söndag 2 oktober 2011

Ny kurs- utöver det vanliga

Det här är mitt andra försök att lägga in denna blogg. Första gången gick det inte bra. Tryckte förmodligen på fel knapp.  Har aldrig gjort det tidigare, aldrig haft en blogg, aldrig haft behov av att skaffa mig en blogg. Men nu, tack vare denna kurs, eller för att jag måste, sitter jag och försöker blogga. Jag upplever det som ett stort framsteg. I mitt hemland brukar man säga: "Man lär sig så länge man lever".


Redan efter första veckan på denna kurs "Historien söker sin berättare" har jag upplevt mycket som jag aldrig tänkt på tidigare. Besök till Röda sten och Konsthallen satte igång någoting jag inte använt sedan jag var barn, att gå in mycket djupare in i mina tankar. Varje handledd träff, första introduktionen med Bengt och alla hittils besökta utställningar gör att jag ser verkligen fram emot resten av denna kurs.   


Syftet med bloggandet under den här kursen är att skriva om processen, om mina egna upplevelser under kursen.


Tycker det räcker för första gången.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar